Az MTA-ELTE Kutatásalapú Kémiatanítás Kutatócsoport „Megvalósítható kutatásalapú kémiatanítás” projektje
Archív, Írásos
Csatolmányok:
- MTA-ELTE Kutatásalapú Kémiatanítás Kutatócsoport szakmódszertani koncepciója
- A „Megvalósítható Kutatásalapú Kémiatanulás” projekt 2016/2017. tanévének elindítására vonatkozó információk összegzése
- 0. teszt és értékelési útmutató (2016. szeptember, "előteszt")
- Test 0 (beginning of the first year)
- 1. feladatlap: A mi világunk – a részecskék világa
- 2. feladatlap: Hogyan működik a sütőpor?
- 3. feladatlap: Oldás és kötés
- 4. feladatlap: Milyen tömény rum kell a Gundel-palacsintához?
- 5. feladatlap: Segítsünk Hamupipőkének!
- 6. feladatlap: Fekete, fehér, igen, nem…
- 1-6. Student sheets and teacher notes
- Szalay Luca 2016. nov. 9-én a "Tudós Tanárok - Tanár Tudósok" konferencián tartott előadásának diasora
- Menkó Orsolya XXXIII. OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani - Tudástechnológiai Szekciójában I. helyezést nyert dolgozata
- Menkó Orsolya diasora a XXXIII. OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani - Tudástechnológiai Szekciójában tartott előadásához
- A „Megvalósítható Kutatásalapú Kémiatanulás” projekt 2016/2017. tanéve feladatlapjairól alkotott vélemények összegzése
- 1. év végi teszt és értékelési útmutató (2017. május-június, "1. utóteszt")
- Test 1 (end of first year)
- A „Megvalósítható Kutatásalapú Kémiatanulás” projekt 2016/2017. tanéve tesztjeiről alkotott vélemények összegzése
- The slides of the presentation by Luca Szalay at the 7th EUROVARIETY conference (Belgrade, Serbia, 29th June, 2017.)
- The slides of the presentation by Edina Kiss at the 10th Science on Stage (Debrecen, Hungary, 30th June, 2017. )
- A „Megvalósítható Kutatásalapú Kémiatanulás” projekt 2017/2018. tanévének elindítására vonatkozó információk összegzése
- 7. feladatlap: Jamie Oliver tökéletes salátaöntete
- 8. feladatlap: Fémek harca
- 9. feladatlap: Mennyire vasas az ivóvíz?
- 10. feladatlap: Az "ősi ellenség"
- 11. feladatlap: Nem ettünk meszet!
- 12. feladatlap: A tej, mint teljes értékű élelmiszer
- 7-12. student sheets and teacher notes
- Tóth Zoltán előadásának diasora a 17. Országos Neveléstudományi Konferencián (Nyíregyháza, 2017.11.9-11.)
- Szalay Luca előadásainak diasora az első évi beszámoló konferencián (2017.11.15.) és az MKE-ELTE tanártovábbképzésen (2017.11.18.)
- Kiss Edina előadásainak diasora az első évi beszámoló konferencián (2017.11.15.) és az MKE-ELTE tanártovábbképzésen (2017.11.18.)
- Kissné Menkó Orsolya diasora a "Módszertani Mesék" tudományos diákköri műhely keretében 2017. nov. 15-én tartott előadásához
- Kissné Menkó Orsolya ELTE TTK Tantárgypedagógiai és Oktatástechnológiai TDK konferenciájára benyújtott dolgozata (2017.12.10.)
- Kissné Menkó Orsolya diasora az ELTE TTK Tantárgypedagógiai és Oktatástechnológiai TDK konfereciáján tartott előadásához (2017.12.18.)
- Szalay Luca által az MTA PTB Didaktikai Albizottság és Tantárgypedagógiai Albizottság közös rendezvényén bemutatott diasor (2018.03.02.)
- Szalay Luca által "A korszerű természettudományos nevelés szolgálatában" című konferenciáján bemutatott diasor (2018.04.13.)
- Kiss Edina által "A korszerű természettudományos nevelés szolgálatában" című konferenciáján bemutatott diasor (2018.04.13.)
- Kiss Edina előadásának diasora a Babes-Bolyai Tudományegyetem és az MTA-KAB közös rendezvényén (Kolozsvár, 2018. 06. 01-02.)
- A „Megvalósítható Kutatásalapú Kémiatanulás” projekt 2017/2018. tanéve feladatlapjairól alkotott vélemények összegzése
- 2. év végi teszt és értékelési útmutató (2018. május-június, "2. utóteszt")
- Test 2 (end of second year)
- A „Megvalósítható Kutatásalapú Kémiatanulás” projekt 2017/2018. tanéve utótesztjéről alkotott vélemények összegzése
- A „Megvalósítható Kutatásalapú Kémiatanulás” projekt 2018/2019. tanévének elindítására vonatkozó információk összegzése
- Kiss Edina előadásának diasora a XXVI. Kémiatanári Nyári Továbbképzésen (Eger, 2018. 08. 23.)
- 13. feladatlap: Mire jó még a tűzijáték?
- 14. feladatlap: Csepp a tengerben
- 15. feladatlap: Forró csoki télen, jeges tea nyáron
- 16. feladatlap: Traffipax a kémiaórán
- 17. feladatlap: Az indikátoroktól az országzászlóig
- 18. feladatlap: A Janus-arcú hidrogén-peroxid
- 13-18. student sheets and teacher notes
- The poster presented at the ECRICE 2018 conference (Warsaw, 2-6 September, 2018.)
- Tóth Zoltán előadásának diasora az Országos Neveléstudományi Konferencián (Budapest, ELTE, 2018.11.10.)
- Szalay Luca előadásának diasora a félidős beszámoló konferencián (2018.11.16. Debrecen), az MKE-ELTE tanártovábbképzésen (2018.12.08.) és az OH által akkreditált tanártovábbképzésen (Budapest, ELTE, 2019.07.04.)
- Kiss Edina előadásának diasora a félidős beszámoló konferencián (2018.11.16. Debrecen) az MKE-ELTE tanártovábbképzésen (2018.12.08.)
- Vörös Éva szakdolgozata: Motiváció- és attitűdvizsgálatok a kémiaoktatásban (ELTE, Kémiai Intézet, 2018)
- Szél Nikoletta szakdolgozata: A természettudományos gondolkodás fejlesztése kutatásalapú oktatási módszerrel (ELTE, Kémiai Intézet, 2018)
- Hertner András szakdolgozata: A feladatlap-javítás objektivitásának vizsgálata hetedik osztályos diákok kémia felmérései során (ELTE, Kémiai Intézet, 2019)
- The poster presented by Edina Kiss at the Science Day of the Eötvös Loránd University, Institute of Chemistry (Budapest, 31th May, 2019.)
- The slides of the presentation by Edina Kiss at the 8th EUROVARIETY conference (17-19. July 2019., Prato, Italy)
- The poster presented by Zoltán Tóth at the 8th EUROVARIETY conference (17-19. July 2019., Prato, Italy)
- A „Megvalósítható Kutatásalapú Kémiatanulás” projekt 2018/2019. tanéve feladatlapjairól alkotott vélemények összegzése
- 3. év végi teszt és értékelési útmutató (2019. május-június, "3. utóteszt")
- Test 3 (end of third year)
- A „Megvalósítható Kutatásalapú Kémiatanulás” projekt 2018/2019. tanéve utótesztjéről alkotott vélemények összegzése
- Kiss Edina előadásának diasora a „Az aktív tanulás lehetőségeinek megteremtése a kémiaórákon” című, az OH által akkreditált tanártovábbképzésen (Budapest, ELTE, 2019.07.04.)
- "Az aktív tanulás lehetőségeinek megteremtése a kémiaórákon" kémiatanár-továbbképzés (ELTE, 2019. 07. 02-04.) minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenységek tapasztalatainak összegzése
- A „Megvalósítható Kutatásalapú Kémiatanulás” projekt 2019/2020. tanévének elindítására vonatkozó információk összegzése
- Kissné Menkó Orsolya, a Magyar Kémikusok Egyesülete Nívódíját elnyert szakdolgozata: A kémiai és fizikai tévképzetek fejlődésének vizsgálata (ELTE, Kémiai Intézet, 2019)
- Szalay Luca przentációjának diasora az ELTE Kémiai Intézet Analitikai Kémiai Tanszék szemináriumán (2019. 10. 15.)
- Kiss Edina prezentációjának diasora az ELTE Kémiai Intézet Analitikai Tanszékének szemináriumán (2019. 10. 15.)
- Tóth Zoltán előadásának diasora az ONK 2019 konferencián (2019.11.08.)
- Szalay Luca előadásának diasora a 3. beszámolókonferencián (2019.11.16. ELTE TTK)
- Bárány Zsolt Béla előadásának diasora a 3. beszámolókonferencián (2019.11.16. ELTE TTK)
- Szalay Luca előadásának diasora a komáromi konferencián (2019.11.22.)
- Slides and notes (Luca Szalay) for the postponed ECRICE (2020, Israel) conference
- Video lecture (Luca Szalay) for the postponed ECRICE (2020, Israel) conference
- Szalay Luca előadásának diasora a 13. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencián
- 19. feladatlap: Jóslás vagy előrejelzés?
- 20. feladatlap: Áldás vagy átok a műanyag?
- 21. feladatlap: La dolce vita – Az édes élet
- 22. feladatlap: Megeheted-„E”?
- 23. feladatlap: Mennyi a C-vitamin a narancslében?
- 24. feladatlap: Mérgek, máglyák, modellek...
- 19-24. student sheets and teacher notes
- Szalay Luca (Tóth Zoltán helyett tartott) előadásának diasora az Országos Neveléstudományi Konferencián (2020.11.05.)
- A „Megvalósítható Kutatásalapú Kémiatanulás” projekt 2019/2020. tanéve feladatlapjairól alkotott vélemények összegzése
- FELADATLAPOK A KUTATÁSALAPÚ KÉMIATANÍTÁSHOZ
- TESZTFELADATOK_KUTATASLAPU_TANITASHOZ
- Szalay Luca előadása a 2021. júl. 12-14. online tanár-továbbképzésen
- Minőségbiztosítási űrlap a 2021. júl. 12-14. online tanár-továbbképzésről
- Szalay Luca előadásának diasora az EUROVARIETY 2021 konferencián
- Szalay Luca előadásának diasora a XXVII. Kémiatanári Nyári Továbbképzésen
- Tóth Zoltán előadásának diasora a 14. Képzés és Gyakorlat Konferencián
- Szalay Luca előadásának diasora a A STEM tanításának és tanulásának aktuális kérdései című workshop-on
- Tóth Zoltán előadásának diasora a Változások a pedagógiában – a pedagógia változása III. konferencián
Szervezeti egység: Kémia szakmódszertani csoport
Az MTA-ELTE Kutatásalapú Kémiatanítás Kutatócsoport általa a Magyar Tudományos Akadémia Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programja keretében kivitelezett „Megvalósítható kutatásalapú kémiatanítás” projektjének anyagai